бурлеск і травестія у творах давньої літератури та їх роль у формуванні нового українського письменства

бурлеск і травестія у творах давньої літератури та їх роль у формуванні нового українського письменства

Травестія — літературний пародійний прийом, коли про низький предметі розповідається високим стилем. 1. Історія. Бурлеск виник ще в античній літературі. Першим зразком цього жанру є » Батрахоміомахія «(» Війна мишей і жаб «) — пародія на «Іліаду» Гомера. В Епоху Відродження раніше всього бурлеск виникає в Італії.  У Франції найбільш яскравим твором у жанрі травестії з’явилася знаменита свого часу «Eneide travestie» Скаррона (1648-1653). Так як Скаррон перервав свій виклад на восьмій пісні «Енеїди», то незабаром з’явилися спроби продовження. Більше самостійний д’Ассусі зі своїм «Ravissement de Proserpine». Був і ще цілий ряд подібних спроб у французькій літературі, але малоудачних. Поняття про пародію, бурлеск, травестію.

Вчителя української мови та літератури. І категорії. Коваленко Оксани Володимирівни.  Прогресивні тенденції творчості першого класика української літератури були підхоплені і по-новаторському продовжені його сучасниками і наступниками.  Травестія (італ. travestire — перевдягати) — різновид жартівливої, бурлескної поезії, коли твір із серйозним чи героїчним змістом та відповідною формою переробляється у твір комічного характеру з використанням панібратських, жаргонних зворотів). Поемоювона називається тому, що це віршовий великого розмірутвір, в якому зображені значні події, яскраво розкрито людські характери, присутній глибокий психологізм. Пародія Вукраїнській літературі XVIII ст. бурлеск і травестія набули особливого поширення у віршах, численних пародіях, жартівливих інтермедіях, розважальних частинах вертепної драми, у творчості мандрівних дяків.  Письменник надав бурлеску нові якості, які сприяли реалістичному зображенню життя.  Силабо-тонічна система віршування була запроваджена у творах поетів давньої літератури, зокрема в ліриці Г. Сковороди. У ХХ-ХХІ ст. разом із класичним силабо-тонічним віршуванням в українській поезії поступово утверджувався тонічний вірш, особливо верлібр — неримований вірш із відсутністю строф, з рядками різної довжини. Травесті́я (від італ. travestire — перевдягати) — один із різновидів бурлескної, гумористичної або сатиричної поезії, у якому твір серйозного або й героїчного змісту та відповідної форми переробляється, «перелицьовується» у твір комічного характеру з використанням панібратських, жаргонних зворотів. Першим явищем травестії вважається «Батрахоміомахія» — травестія на «Іліаду» Гомера, здійснена в античну добу Пігретом. — формувати та обґрунтовувати власну позицію щодо актуального прочитання творів давнього періоду. З усіх тем практичних, семінарських занятьнеобхідно використовувати підручники та навчальні посібники, зазначені у списку літератури даних рекомендацій.

Підготовка до практичних (семінарських) занять передбачає вирішення практичних задач до відповідної теми.  1.Історичні передумови народження нової української літератури. 2 3.Стильова різнорідність розвитку літератури перших десятиріч ХІХ ст. 4.Перші фольклористичні збірники та їх вплив на розвиток літератури. Історична роль у цьому процесі південно-східного наріччя і зокрема середньонаддніпрянських говорів. ⇐ Предыдущая 12.  Початком нової української літературної мови умовно вважається 1798 рік, коли вийшли друком три перші частини «Енеїди» І.П. Котляревського. І.П. Котляревський – зачинатель нової української літературної мови.  Києво-Могилянська академія як найважливіший осередок давньої української літератури й літературної мови на Лівобережній Україні другої половини XVII ст. і першої половини XVIII ст. (мова ділової, церковно-ораторської, історично-наукової, мемуарної та художньої літератури різних жанрів, оригінальної й перекладної тощо).

Своєрідність творів та вплив системи української освіти на формування та розвиток низових жанрів бароко.  Мета дослідження: ознайомитись з особливостями розвитку української барокової літератури та виділити жанрові особливості „низового” бароко. з авдання: — ознайомитись з літературою з даної теми; — виділити особливості літературного бароко на Україні; — виділити особливості становлення нової жанрової системи в українській літературі доби бароко; — виділити жанрову своєрідність творів „низового” бароко; — зробити відповідні висновки. Письменство – найперша потреба всього народу. М.Шашкевич. Головне враження, яке вона («Русалка Дністровая».  3. Журналістика першої половини ХІХ ст. і її роль у становленні нової української літератури. 4. Початки вітчизняного літературознавства, фольклористики та мовознавства.

5. Формування стильових напрямків у літературному процесі ХІХ ст.: інерція бароко, фрагменти класицизму, просвітницький реалізм, сентименталізм, романтизм.  нової української літератури. План.  3. Визначити, як І.Котляревський використав у поемі «Енеїда» традиції давньої української літератури (твори мандрівних дяків, апокрифи, інтермедії, козацькі літописи) (письмово). Література. У творах прозаїків першої школи переважають екзистен-. ційні мотиви, у другої – гра й іронія, карнавал.  модернізували українську віршову барокову драму, бурлеск і травестію Івана Котляревського, поетичне кабаре перших десятиліть XX століття, витворивши новий різновид віршованої поезії – поетичне шоу. Тут позитивним героєм, як у безсмертних «Енеїді» Івана Котляревського та «Ревізорі» Миколи Гоголя, є Сміх. У 1995 році побачила світ книга «Бу-Ба-Бу. Т.в.о.[]ри».  Назар Гончар запровадив жанрові форми давньої східної поезії, Що будуються як діалог з уявним суперником. Роман Садловський, автор збірки «Два вікна» (1999), творець візуальної (зорової) поезії. «Червона фіра» (Харків, 1991) Представники: Сергій Жадан (нар. Як уже зазначалося, нова українська література багато чого успадкувала від давньої.

Разом з тим, як і в попередні епохи, на її становлення й розвиток постійний вплив мав і фольклор.  Вже у творах І. Котляревського правдиво змальовано картини побуту України і разом з тим порушено деякі важливі питання суспільного життя. В його творчості досить виразно виявились критичні елементи в зображенні життя панів та чиновників.  Бурлеск (від іт. вurla — жарт) — жартівливе трактування в знижувальному тоні тем і образів, про які звичайно прийнято говорити поважно. Бурлескна течія вносила в літературу елементи народного гумору й сатири. В цьому полягало її позитивне значення. У багатовіковій історії України дев’ятнадцятому століттю належить особлива роль. Попри всі інші духовні й культурні здобутки, що ними збагатилася українська нація в ХІХ столітті, це період, упродовж якого здійснилося перебазування усього духовного й культурного життя нації на живу, потенційно потужну й багату мову, що доти як розмовна функціонувала в народному середовищі.  Водночас воно не забувало свою роль у загальнонаціональному контексті. Національний чинник мав велике значення у формуванні українського модернізму, тому його слід пов’язувати не так з «кризовими» моментами початку ХХ ст., як із хвилею нового, національно-визвольного піднесення. Започаткована новою українською літературою тенденція протиставлення морально-етичних принципів трудового народу моралі панства набуває у творчості Квітки-Основ’яненка (за всіх його хитань і спроб знайти ідеал у дворянському середовищі) характеру ідейно-художньої закономірності. Як і в багатьох просвітників, у Квітки ставлення до народу, його звичаїв і культури не було однозначним.  Травестiя (iтал. travestire – перевдягати) – рiзновид жартiвливої, бурлескної поезiї, коли твiр iз серйозним чи героїчним змiстом та вiдповiдною формою переробляється, «перелицьовується» у твiр комiчного характеру з використанням панiбратських, жаргонних зворотiв. Орієнтовні напрями і теми науково-дослідницьких робіт учнів Малої академії наук України секції «Українська література» відділення літературознавства, фольклористики та мистецтвознавства, надані. Інститутом літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України.  16. Творчість мандрівних дяків та її особливості. 17. Бурлеск і травестія в українській літературі ХVІІ–. ХVІІІ ст. 18. Гумор і сатира в українській літературі ХVІІ–ХVІІІ.  Грицай Михайло. Давня українська поезія : роль фольклору у формуванні. образного мислення українських поетів XVI–XVIII ст.

М. Грицай. –. . 29Пріоритет сміхового елементу в літературі ХУІІІ стяк вияв кризи національної культуриНова українська літератураЛітература першої половини ХІХ ст.: 30Історичні передумови та закономірності зародження нової української літератури3Періодизація нової української літератури32Стильова своєрідність розвитку літератури в перші десятиріччя ХІХ ст33Розвиток фольклористики на початку ХІХ стВплив її на розвиток літератури3Бурлеск і травестія в літературі першої половини 2Знавець української культуриНова українська література3Світоглядні позиції письменникаОсобливості гумору у творах Котляревського.  Від часу Котляревського українське письменство «приймає характер новочасної літератури, стає чимраз ближче реального життя, чимраз відповідніше до його потребІ мовою, і способом вислову воно наближується чимраз більше до живого народу, обхоплює всі його верстви, входить чимраз глибше в душу народу, двигає думку, піднімає ідеали, збільшує засоби духовної сили для боротьби за ті ідеали».  Принцип зв’язку, залежності та єдності індивідів великою мірою у творах Котляревського ще має форму чуттєво-індивідуальних, а не соціальних відносин«Веснівка» зачинателя нової української літератури на західних землях Шашкевича, з’ясувати роль «Руської трійці» у національному духовному відродженні; усвідомити значення романтизму для нового етапу розвитку слов’янських літератур.  У новій європейській літературі як цілком визначений, своєрідний творчий метод романтизм почав формуватися у творчості німецьких письменників (Й Гете, Гейне та ін.)Іван Петрович Котляревський – перший автор нової української літератури, творчість якого стала етапною в розвитку національного відродження та самоусвідомленняЩороку «додається йому літ, а він не старіє, прямує до нас через віки – усе молодий, дужий, лицарської вдачі, жартівник, мудрець…» (Галина Білик).  Бурлеск (францburlesgue від італburla – жарт) –– різновид комічної поезії та драматургії, генетично пов’язаний із народною сміховою культурою.  У творі Котляревського «Енеїда» відображена українська дійсність XVIII стз її побутом, звичаями, обрядами, традиціями, з її історією, через що цей твір витримав випробування часомкафедри української літератури Чернівецького національного університету імЮФедьковича, кандидат філологічних наук; Цимбалюк Василь Іванович, учитель Сквирського ліцею-ЗОШ І-ІІ ступенів Київської області, кандидат філологічних наук; Н Михайлова, учитель-методист ліцею «Наукова зміна» мКиєва; Н.ІПоловньова, учитель СЗШ № 40 мДніпропетровська.  Учні більше знайомляться з новинками літератури та мистецтва.  Пояснювати роль позасюжетних елементів у творі, визначати його проблематикуУміти характеризувати образи Марійки, Костика, Миколи, пояснювати роль у творі античних та середньовічних образів (Ромео та Джульєтта, аргонавти, Медея, Сізіфова каменюка)Теорія літератури: реалізм, бурлеск, алюзії, травестія, пародіяСписуючи з природи, автор «Енеїди”не погрішив проти істини, народність відображається в поемі, як у дзеркаліПСтеблін-КамінськийПерегляд файлу. .«Енеїда» — прекрасна й безсмертна перлина української літературиКотляревський правдиво і переконливо змалював епоху України своїх часів і народність цього твору одна із найважливіших ознак, що виявляється у відображенні духовного життя українського народуОтже, щоб збагнути національний колорит поеми, нам потрібно пригадати зміст твору«Енеїда» — енциклопедія життя українського народуЛегко і невимушено вплітаються у сюжет поеми описи різних аспектів життя українцівХимерна проза стала досить помітним явищем у потоці української літератури 70-80 р.рХХ стМожна окреслити умовно певні «крайні точки» цього явища: від роману ОІльченка «Козацькому роду нема переводу, або ж Мамай і Чужа Молодиця» 1958р., до творівШевчука «Дім на горі», та «На полі смиренному» (1983р.), включаючи широкий простір справді неординарних спалахів Земляка.  На той час це був єдиний твір, у якому наскрізним, центральним елементом поетики була саме умовність.  Гумор і безліч його відтінків (тонка іронія, сарказм, карикатура, бурлеск і травестія, гротеск) виступають основоположними принципамиЛітература перших десятиріч ХІХ століття, Українська література ХІХ століття (конспекти лекцій) Попри всі інші духовні й культурні здобутки, що ними збагатилася українська нація в ХІХ столітті, це період, упродовж якого здійснилося перебазування усього духовного й культурного життя нації на живу, потенційно потужну й багату мову, що доти як розмовна функціонувала в народному середовищіМова простолюду, котрий її беріг – у пісні, в думі, в казці й легенді, в усній оповіді, взагалі в людській розмові протягом Причина появи в українській літературі явища і творчості мандрівних дяків (миркачів, пиворізів), їх роль у поширенні освіти, розвитку драматургії і театру, і, навпаки, використання народної мови і фольклору у власних творах (місток до нової української літератури)Мандрівні дяки і західноєвропейські вагантиОбрази мандрівних дяків у давній і новій літературі (інтермедії ХVІІІ ст., твори Квітки–Основ’яненка, ІКарпенка–Карого, Гоголя,Наріжного).  Поняття про бурлеск і травестіюТематика творів мандрівних дяків.  Відображення народних соціальних ідеалівНатуралістичні елементи у творах, їх естетичні функціїЛітература до темиДиввідповідні розділи підручників і посібниківЛітература перших десятиріч ХІХ століттяУ багатовіковій історії України дев’ятнадцятому століттю належить особлива роль.  Водночас воно не забувало свою роль у загальнонаціональному контексті.  Це явище виникло не тільки внаслідок невизначеності на початку ХІХ стшляхів розвитку нової української літератури та невизнання реакційними колами права української мови на розвиток, а й як форма звернення українських письменників до загальноросійського читача, прагнення розповісти світові про історію, життя та звичаї українського народу.  Бурлеск проникає в тогочасну українську поезію, у твори поетів-романтиків Поняття «нова українська література»Періодизація нової української літератури.  проблеми розвитку давньої української літератури; виявляти основні проблеми у творі, що вивчається; з’ясовувати взаємозв’язок між подіями певної епохи, світоглядом і творчістю письменникаВиконання практичних, контрольних та індивідуальних завдань значно формалізовано: є відповідність алгоритму, але відсутнє глибоке розуміння роботи та взаємозв’язків з іншими дисциплінами.  2Історико-культурні передумови формування нової української літератури3Роль різних періодичних видань в організації національноголітературного життяПровідні літературні напрями української літератури першої половини

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

літаратура эпохі сярэднявечча

шпоры па беларускай мове прафесійнай лексіцы для студэнтаў

сборник задач по физике 11 класс божинова